PLUFOR
Scan 14

Hoe voer je de oefening uit?

Stap ter plaatse, maar hou steeds contact met de grond. De tenen komen dus niet los van de grond.

Heb je een goed ritme beet?
Kijk dan eens in alle richtingen. 
Volg de randen van je gezichtsveld met de ogen. 
Wissel je focuspunt af door naar dingen dichtbij te kijken en daarna in de verte te staren.
Hou hierbij het hoofd stil.

Stap zo minstens 30 seconden.

Welk effect heeft deze oefening?

Stresshormonen kunnen zich opslaan in de gewrichten. We merken dit het meest in de polsen en enkels. Door ter plaatse te stappen maak je de enkels los. De stresshormonen komen vrij en kunnen afgevoerd worden.

Vergeet niet voldoende water te drinken zodat de stresshormonen uit je lichaam kunnen.

Stappen maakt ook je voeten soepel. Je bent flexibeler en verliest minder snel je evenwicht. Zowel mentaal als fysiek.

Je zal gemakkelijker uit een situatie kunnen stappen. Komen er te veel prikkels op je af? Dan lukt het beter om hiervan afstand te nemen.

Door de ogen te betrekken bij de oefening verruim je je gezichtsveld. Stress kan ervoor zorgen dat je focust op details en dat je blik versmalt. Actief de randen van je gezichtsveld scannen en staren in de verte zorgt voor een open blik.